Kaan&Zeynep

annecikten küçük bir hatıra olsun...

Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

16 Ekim 2009 Cuma

Birazcık haddini bilen insan, lütfenn..

Sadece aklıma geldi ve içimden yazmak geldi... Oğluşum belki annen çok hassas belki de gerekli bir tepki ama sen de bil bakalım anneciğini rahatsız eden böyle de bir durum var işte...

Neden anne ile çocuğu arasına birisi girer ki?! Ne demek istiyorum... Bir anne çocuğu için elbette her zaman, herşeyin en iyisini, en doğrusunu ister, en güzelini düşünür. Bu başka bir annenin en iyisi, en doğrusu veya en güzeli olmayabilir... Bu da o annenin diğer anneye karışabilme hakkını vermez. Bir de hep istersen diye başlar o cümleler... Örneğin; "annesi istersen daha kalın birşeyler giydir", "istersen üstündekini çıkar sıcak gibi geldi bana", "istersen bi altına bak" vs. vs. Niye? Niye sen söyledin diye birdenbire böyle bir istek içine gireyim ki! İstemiyorum demek istiyorum... İstemekle olmaz ki zaten... Sıcak olduğunu düşünürsem ben çıkarırım üstünü, soğuksa zaten yeteri kadar kalın giydirmişimdir, ben tanıyorum bebeğimi hangi sıcaklıkta ne kadar terler-üşür neyse... Yani bir bildiğim vardır elbet! Bazen düşünüyorum, ben mi abartıyorum, iyi niyetle fikir beyan ediyolar insanlar diye ama ben kimsenin anneliğine karışmıyorum ki bana karışılsın... Hatta bir de herhangi bir çocukla haşırneşir olmamış biri bunları söyleyebiliyorsa o zaman daha da sinir bozucu oluyor...Tabiki yardım almak, fikir almak, tecrübelerden yararlanmak güzel, ben de soruyorum, okuyorum, öğreniyorum elbette herşeyi bilmiyorum...Ama bu örnekler beni rahatsız ettiğine göre demekki ters giden bir durum var ortada ama nasıl anlatıcaksın... Biliyorum ki ileride daha da artarak devam edicek bu sinir bozma durumları... Şimdilik örnek verdiğim gibi kıyafet-giyimle ilgili olan sinir bozucu müdahaleler, yavrukuşum büyüdükçe başka alanlara da kayacak gibi görünüyor...O zaman eğitim tarzıma da mı karışılacak?


Özetle, bilginin paylaşılmasını severim ama bunu bilgili insanların yapmasını daha çok severim... Bebeğimin -en basitinden- üşüyüp üşümediğini anlamanın çok kitap okumakla, araştırma yapmakla, hatta tecrübe kazanmakla, bilgelikle bir ilgisi olamaz. Belki de; annesinin düşünmesi gerekeni zaten düşündüğünü düşünen ve kendisine de böyle bir durumda söz düşmediğini bilen insan bilgedir...

Hiç yorum yok: